107,6 FM

Mama, tata, tablet...

Jakie będzie pierwsze słowo Twojego dziecka - zastanawia się Fundacja Dzieci Niczyje.

Nowa kampania społeczna Fundacji pod hasłem "Mama, tata, tablet" przestrzega przed wychowaniem "Homo Tabletisa".

Wg badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje (FDN), ponad 40 proc. dzieci w Polsce, które nie ukończyły jeszcze dwóch lat, korzysta z tabletów i smartfonów, z czego blisko 30 proc. dzieci w tym wieku codziennie. W przedziale wiekowym 5-6 lat odsetek dzieci korzystających z takich urządzeń wzrasta aż do 86 proc.

Nowa kampania FDN zwraca uwagę na zagrożenia związane ze zbyt wczesnym i niekontrolowanym korzystaniem z urządzeń elektronicznych przez małe dzieci. Badania wykazują, że większość polskich rodziców, udostępniających dzieciom do 6. roku życia urządzenia mobilne, przyznaje, że robi to, aby zapewnić im rozrywkę i zająć się "swoimi sprawami". Tymczasem specjaliści zwracają uwagę, że zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie z tabletów i smartfonów może być dla dzieci szkodliwe.

Celem rozpoczętej 5 listopada kampanii społecznej jest edukacja w obszarze rozważnego korzystania przez dzieci z technologii mobilnych oraz kształtowanie odpowiednich postaw rodzicielskich.

"Za dostępnymi badaniami przyjęliśmy założenie, że zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie z urządzeń mobilnych może być dla dzieci szkodliwe, podczas gdy odpowiednio dobrane treści, dostosowane do wieku dzieci i odpowiednio dawkowane, mogą pozytywnie wpłynąć na ich rozwój. Jak zwykle kluczem jest umiar" - powiedział Łukasz Wojtasik z Fundacji. Dodał, że organizacja ta rekomenduje, by dzieci do 2. roku życia nie korzystały z urządzeń typu tablet czy smartfon. "Później mówimy rodzicowi: sprawuj kontrolę, towarzysz dziecku, wybieraj tylko odpowiednie treści, unikaj przesady, nawet jeżeli bardzo Ci to ułatwia życie. Nie bądź tabletowym rodzicem" - przestrzega Wojtasik.

Fundacja zwraca uwagę na zagrożenie dla prawidłowego rozwoju mózgu dziecka, na zaburzony rozwój emocjonalny w sytuacji korzystania z treści niedostosowanych do rozwoju dziecka i zbyt częstego korzystania a także na zaburzenia snu, nieprawidłowy rozwój mięśni dłoni i palców oraz dostęp do szkodliwych treści.

Podstawowym elementem kampanii jest kilkuminutowa, humorystyczna animacja stylizowana na film przyrodniczy, prezentująca nowy gatunek "Homo Tabletis". Głosu projektowi użyczyła Krystyna Czubówna.

Akcji towarzyszy kampania medialna. Poza filmem przygotowano spoty telewizyjne i radiowe. Fundacja przygotowała także katalog bezpiecznych aplikacji, dostępny na stronie www.bestapp.fdn.pl.

Fundacja Dzieci Niczyje od 11 lat prowadzi kampanie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa dziecka w sieci. Jest to jeden z wielu obszarów aktywności tej organizacji, działającej kompleksowo na rzecz ochrony dzieci.

« 1 »

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama