W kontekście religijnym osiołek z filmu „Na los szczęścia, Baltazarze” Bressona staje się ikoną Jezusa Chrystusa.
W kontekście religijnym osiołek z filmu „Na los szczęścia, Baltazarze” Bressona staje się ikoną Jezusa Chrystusa.
Mat. prasowe

„Dziennik wiejskiego proboszcza” – opowieść o znaczeniu cierpienia i pokornym znoszeniu niczym nieuzasadnionej opresji

Edward Kabiesz

GN 26/2023

publikacja 29.06.2023 00:00

Filmy Bressona stały w opozycji do tradycji filmu religijnego jako wielkiego widowiska.

Niewiele filmów przetrwało próbę czasu, do niewielu chcielibyśmy wrócić ponownie, by obejrzeć je z własnej woli. Wiele poruszanych w nich tematów straciło na aktualności, zmienił się także język filmu. Interesują się nimi właściwie tylko historycy kina. Są jednak reżyserzy, którzy nie poddawali się panującym w danym czasie trendom artystycznym i poszli swoją własną drogą.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..

Radio eM

redakcja@radioem.pl
tel. 32/ 608-80-40
sekretariat@radioem.pl
tel. 32/ 251 18 07

WERSJA DESKTOP
Copyright © Instytut Gość Media. Wszelkie prawa zastrzeżone.