Zgodnie z zapowiedziami przedwyborczymi, Prawo i Sprawiedliwość chce, aby Polskie Koleje Linowe, do których należy m.in. kolejka na Kasprowy Wierch, wróciły w polskie ręce.
Z myślą o miłośnikach sportów zimowych i turystach Polskie Koleje Linowe wprowadziły PKLpass. Nowa usługa pozwoli kupować bilety i skipassy w wielu małopolskich ośrodkach sportów zimowych, bez kolejki i w atrakcyjnych cenach.
Budowano ją przez 227 dni, a pierwszy wagonik dotarł na szczyt dokładnie 15 marca 1936 roku. Koszt jej budowy przekroczył ówczesne 3,5 mln zł.
Polskie Koleje Linowe wystąpiły o pozwolenie na sztuczne naśnieżanie Kasprowego Wierchu. Chcą też przebić tunel. Ministerstwo Środowiska nie mówi "nie" - informuje "Gazeta Wyborcza".
Z okazji jubileuszu 80-lecia kolejki na Kasprowy Wierch z koncertem na tym znanym szczycie wystąpił 15 kwietnia zespół Zakopower.
I tak będzie do 13 maja. Trwa bowiem przerwa techniczna.
Starosta tatrzański, w którego gestii znajdą się za kilka miesięcy tereny, budynki i urządzenia kolei linowych w rejonie Kasprowego Wierchu zapowiada, że Polskie Koleje Linowe będą ponosiły znaczące opłaty za ich dzierżawę. Spółka liczy na porozumienie ze starostą.
Trasa na Gąsienicowej gotowa dla narciarzy.
Andrzej Duda i Andrej Kiska spędzili piątkowe południe na nartach.
Część majątku kolejek linowych na Kasprowy Wierch, w tym górna stacja kolei głównej na szczycie oraz kolej krzesełkowa w Kotle Goryczkowym, przejdzie na własność Skarbu Państwa - dowiedziała się nieoficjalnie PAP z dwóch różnych źródeł. Stosowna umowa ma być podpisana w środę.
redakcja@radioem.pl tel. 32/ 608-80-40sekretariat@radioem.pl tel. 32/ 251 18 07