107,6 FM

Trening cardio w warunkach domowych: prawidłowy ruch na orbitreku - rowerku eliptycznym

Domowy trening na maszynach cardio, takich jak orbitrek, jest jak najbardziej wskazany – jednak aby uzyskać z niego maksymalnie dużo korzyści, warto zadbać o prawidłową technikę. Co zrobić i na co uważać? Wreszcie jakimi ćwiczeniami warto uzupełniać treningi?

Dlaczego orbitreki to dobry wybór?

Choć bieżnie oraz rowerki stacjonarne, warto rozważyć wybór orbitreka. Ćwiczenie na nim nie jest aż tak dynamiczne, jak na pozostałych z wymienionych sprzętów, a mimo to ma wiele zalet. Jakich? Otóż okazuje się, że orbitreki pomagają nie tylko w spalaniu nadmiarowych kalorii, ale tez w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała. A raczej mogą pomóc, jeśli tylko zadba się o prawidłowy ruch w trakcie samych ćwiczeń.

Postawa w trakcie ćwiczeń na orbitreku

Wiele osób trenując na orbitreku popełnia duży błąd i pochyla się w przód, niemalże przygarbiając się przy tym. Tymczasem pozycja wyjściowa powinna być tu bardzo podobna, jak w przypadku ćwiczeń z ciężarami – czyli odciągnięte do tyłu barki, wypięta klatka piersiowa, wciągnięty brzuch oraz ściągnięte w dół łopatki.

Trzymając taką pozycje w trakcie ruchu ramionami orbitreka, uzyskuje się znacznie więcej korzyści z samego ćwiczenia – co zresztą dość szybko można poczuć. Mocniej pracują wtedy nogi, ręce, brzuch – krótko mówiąc niemal wszystkie partie mięśniowe. Jednocześnie właśnie w połączeniu z „marszem” na orbitreku trzymanie tej pozycji – i regularne sprawdzanie czy się ją utrzymuje, a w razie czego jej korygowanie – pozwala na wyrobienie nawyku utrzymywania wyprostowanej pozycji na co dzień.

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Warto zwrócić uwagę na to, ze orbitrek może pomóc zarówno w ćwiczeniach spalających tkankę tłuszczową, jak i w wzmacniających. Pomoże w tym możliwość regulowania oporu. Na niskich obrotach oczywiście działa bardziej „cardio”, przy mocniejszym oporze – symuluje chodzenie w trudnym terenie i sprzyja budowie wytrzymałości siłowej.

Co ciekawe, bez względu na to, które z tych ustawień będzie Twoim ulubionym, warto trenować w obu wariantach – to się po prostu uzupełnia. Mało tego, bardzo efektywną formą treningu, na która pozwalają orbitreki, są interwały, w ramach których stosuje się naprzemienne serie z oporem lekkim i mocnym. Sprzyja to szybszemu uzyskiwaniu efektów, choć też wymaga większej koncentracji nad utrzymaniem prawidłowej postawy w trakcie serii szybkich.

Nie tylko orbitrek

Wspomnieliśmy na początku artykułu, ze ćwiczenia na orbitreku warto uzupełniać innymi ćwiczeniami. Z naszej strony polecamy wykorzystać do tego gumy oporowe. Z ich pomocą można zaskakująco efektywnie pracować nad mięśniami nóg oraz mięśniami pośladkowymi. Co istotne – to praca nie tylko nad wzmocnieniem i modelowaniem, lecz również nad zapobieganiem kontuzjom.

Jednym z najbardziej podstawowych ćwiczeń, do których można wykorzystać gumy, to tak zwany „monster walk”. Gumę umieszcza się tuż nad kolanami (ale nie na samych kolanach!), schodzi do przysiadu, pilnując, aby kolana były nad piętami i zaczyna maszerować po kilka kroków w lewo i w prawo, cały czas pilnując, aby taśma była napięta. Ćwiczenie to doskonale uzupełnia treningi na orbitreku.

Artykuł sponsorowany

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..
TAGI:

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama